Nikolaisen&Co tilbyder at udvikle driftsmanualer for mindre såvel som større virksomheder.
Med udgangspunkt i den unikke erfaring Anders Nikolaisen har i at styre koncept efter nøje planlagte systemer og processer, tilbyder vi at udvikle en skræddersyet driftsmanual til din virksomhed.
I kædevirksomheder - om man er kapitalkæde, frivillig kæde, franchisekæde eller lign. - er det nødvendigt med systemer at styre efter, hvis man vil leve op til og overgå konkurrenterne på kundeservice, kvalitet og de øvrige parametre der kendetegner branchen man opererer i.
Det er næppe en tilfældighed, at virksomheder der vokser sig store og måske internationale, har systemer til rådighed, som opfanger fejl der uundgåeligt opstår når der er mennesker involveret. Ved at benytte Nikolaisen&Co’s ydelser får hver enkelt medarbejderfunktion fuld klarhed over hvilke opgaver de forventes at løse, hvordan de løses optimalt og hvor meget tid der er afsat. Samtidig får både ledelsen og medarbejderen et værdifuldt værktøj til at evaluere hvor i processen arbejdsopgaverne kan forbedres.
”Typisk tilbyder vi, som et element i en driftsmanual, at tilvirke et system flow oversigtskort, som ved en kortere gennemgang kan danne grundlag for en egentligt forbedringsplan. Det er et værdiskabende værktøj.” udtaler Anders Nikolaisen. Som eksempel nævner han: ”Forestil dig bunken af kundehenvendelser. Hvilken leder eller medarbejder kan med sikkerhed fastslå, at den røde tråd i henvendelserne lige er manglende træning af sælgerne, og ikke mangler i salgsmaterialet? Vores system kan i 99% af tilfældene sikre at arbejdsindsatsen investeres det rigtige sted.”
Ofte er effektiviteten høj blandt medarbejderne og det er ikke manglende vilje til at udføre opgaverne optimalt. Det er manglende værktøjer og måske manglende ensretning.
”Jeg hører ofte at ensretning og systemer fjerner medarbejdernes initiativ og motivation. Det kan også være tilfældet - hvis ikke systemerne er indrettet efter de mennesker der skal bruge dem; men fortæl mig først, hvad du helst vil arbejde med: Symptomer på problemer? Eller de grundliggende årsager til problemerne? Vi hjælper med at løfte dine medarbejdere op på det niveau de bør arbejde på: kundernes niveau og ikke problemernes niveau.”